pinappin up casino1 win kzmostbet casino1win az

Després d’1 any de la sentència del TJUE del 19 de març de 2020. Fixesa ja!

El divendres vinent farà un any de la sentència del TJUE del 19 de març de 2020, on donava resposta a les preguntes prejudicials dels jutjats 8 i 14 de Madrid. Sentència, que lligada directament amb la Directiva 1999/70 CE, obliga a un estat membre, en aquest cas al Regne d’Espanya, a incorporar dins del seu ordenament jurídic la sanció a l’abús a la temporalitat i per frau de llei i les mesures per prevenir-lo, d’això ja fa vint anys sense fer la transposició en l’àmbit de treballadors públics.

Aquesta sentència també deixa clar a les administracions públiques que les figures creades judicialment com l’indefinit no fix o els processos d’estabilitat convocats, no són una eina vàlida, ni per sancionar ni per posar fi a la temporalitat dels treballadors públics.

En aquest sentit, l’Ajuntament de Lleida no és ni ha estat una excepció. Les administracions local i autonòmiques són les que més sumen en aquesta temporalitat. Aproximadament el 40% dels contractats a l’ajuntament de Lleida són temporals, en qualsevol dels seus formats: interins, indefinits no fixes, per obra i servei i un llarg etc. on  molts d’aquests llocs de treball són ocupats durant molts anys sense una plaça, dependents de Contractes Programa o com a reforç, però tots ells realitzant tasques i feines estructurals i perllongades en el temps.

És per aquest motiu i en recordatori que la sentència del 19 de març del TJUE, on a més, no és l’única que fa referència a la fixesa com a sanció quan un Estat no ha traspassat la directiva 99/70 CE en el seu ordenament jurídic. Així doncs, diem PROU!

Prou de treballadors precaris i condemnat a l’eventualitat a quasi bé la meitat dels treballadors a l’Ajuntament de Lleida i en la resta d’AAPP.

Prou de vulnerar la norma europea de lluita contra la temporalitat i les reiterades sentències del TJUE que així ho dictaminen.

Prou de cobrir amb personal temporal, d’obra o servei o de reforç les necessitats estructurals, permanents i ordinàries dels diferents serveis com són les TEEI a les Escoles Bressols, els formadors i professors dels programes de l’Institut Municipal d’Ocupació Salvador seguí, com són els professors de l’Escola Municipal d’Art Leandre Cristòfol, com són els companys d’Esports, premsa i comunicació, de serveis socials…

Prou de privatitzacions de serveis públics. És per això que demanem:

  • Transposició de la directiva 99/70 CE en l’àmbit de les AAPP.
  • Aplicació de les sentències del TJUE on descriu clarament que les OPE no són la sanció adequada. Realització d’un estudi per identificar totes les víctimes d’abús i l’aplicació de processos ordenats i restringits tal com marca la sentència del TJUE.
  • Estructuralització de tots els llocs de treball que executin tasques ordinàries, permanents i estructurals.
  • Municipalització i internalització de l’IMO, amb l’estructuralització i l’estabilitat de tots els seus treballadors.

19 de Març. Vaga-Aturada de 12h a 15h.
Concentració. 12.30h. Avda. Blondel 10

NO SÓN PLACES, SOM PERSONES!
HEU FET LA LLEI I HEU FET TRAMPA! QUI HI HA, ES QUEDA!
SECCIÓ SINDICAL CGT PAERIA

Related Posts