pinappin up casino1 win kzmostbet casino1win az

La CGT denuncia la gestió improvisada i deficitària de l’ampliació de la Unitat d’Ictus de l’Arnau de Vilanova

La secció sindical de la CGT a l’Hospital Arnau de Vilanova de Lleida vol denunciar públicament l’ampliació improvisada i a corre cuita de la Unitat d’Ictus de l’hospital, i que es posarà en marxa a partir del mes de juny. Mentre celebrem i valorem positivament l’ampliació de l’horari d’atenció a ictus tractats amb trombectomia a 12 hores diàries, i esperem que ben aviat les 24 hores, no podem deixar de banda que l’espai on s’atendran aquests pacients un cop ingressin després del procediment és del tot insuficient.

Fins ara, els pacients que havien sofert un ictus ingressaven a la Unitat d’Ictus, situada a la sisena planta de l’hospital i dotada amb 4 llits específicament preparats. Aquesta unitat conviu amb pacients de planta convencional de neurologia i cardiologia, però les habitacions destinades als casos d’ictus en fase aguda disposen d’un equipament adequat i diferenciat de la resta de pacients de planta: habitacions molt més àmplies que permeten una bona maniobrabilitat, lavabos adaptats, llits especials i les condicions necessàries per atendre pacients semicrítics.

Ara, però, l’ampliació de la Unitat d’Ictus de 4 a 8 llits que l’hospital i l’ICS publiciten com una gran millora, no consistirà en una nova unitat realment adaptada, sinó simplement en l’habilitació de dues habitacions convencionals de la sisena planta, sent un espai totalment insuficient i deficitari per a l’atenció de pacients semicrítics, i creant una gran disparitat amb aquells pacients que ingressin en els llits de la unitat actual. Concretament, aquests nous llits s’ubicaran en habitacions amb un espai molt limitat i on la instal·lació de nou equipament com sistemes de monitorització provocarà que no hi hagi espai per atendre adequadament els pacients. A més a més, els quatre nous llits on descansaran els pacients són un model que el personal de la sisena planta ha denunciat des de fa anys el seu mal estat. L’ubicació d’aquests nous llits en habitacions convencionals suposarà també que l’hospital disposi ara de menys llits destinats al pacient cardiològic

A tot això, cal afegir que aquesta ampliació del nombre de pacients semicrítics no anirà acompanyada d’un increment de plantilla d’infermeria en els torns de dia, i que seran precisament els que assumiran la major part dels nous ingressos, atès que el nou horari de trombectomies serà de 8 del matí a 8 del vespre. Aquesta situació provocarà que les infermeres responsables dels pacients de planta convencional hauran d’assumir a partir d’ara una ràtio assistencial pitjor que l’actual i que el de bona part de la resta de l’hospital. A més, segons s’ha comunicat internament, tampoc no s’incrementarà la plantilla de TCAI en el torn de matí, fet que comportarà que una única auxiliar d’infermeria hagi d’assumir l’atenció de fins a vuit pacients semicrítics.

Des de la CGT demanem a l’ICS i la Direcció de l’hospital que recapacitin en la seva decisió, que valorin novament la distribució de les ràtios d’infermeria, augmentant la plantilla d’aquesta categoria així com la de TCAI, i comencin el més aviat possible a treballar en l’habilitació d’una Unitat d’Ictus amb garanties en l’espai de la sisena nord, amb desús la major part de l’any i ubicat just al costat de l’actual Unitat, i que garantiria una assistència de qualitat als nous pacients que haurà d’assumir la Unitat d’Ictus.

Related Posts