Un servei públic cada cop més precaritzat i de pitjor qualitat
Des de fa diversos mesos la Societat Estatal de Correus i Telègrafs S.A, ocupa portades, a causa de la mala gestió que els últims anys ha portat a l’empresa pública a tenir una situació financera a la vora de la fallida.
El tema que avui ens ocupa va més enllà del que és merament econòmic. És una problemàtica que abasta tota la ciutadania. Des de fa mesos a tota la província de Lleida, les unitats de repartiment es troben sota mínims de personal, la plantilla no arriba a ser el 50%, fet que repercuteix tant els usuaris del servei com els seus empleats.
Aquest dèficit de personal es deu a diversos factors: places vacants que fa anys que no estan cobertes, baixes de llarga durada i períodes de vacances dels empleats… Com a conseqüència d’aquest fet, milers de famílies porten més d’un mes sense rebre correu al seu domicili. Hem de recordar que la nostra societat té l’obligació, com a operador postal universal, de repartir la correspondència i arribar a totes les llars.
Aquesta situació és un greuge per a tota la ciutadania, que espera rebre factures, cartes del metge, carnets de conduir, pagarés.. i documentació de gran importància. Tot això s’acumula en caixes i més caixes, sense que pugui ser classificat ni repartit per ningú. La situació està sent desbordant, els usuaris es veuen amb l’obligació de personar-se a les carteries per buscar la seva pròpia correspondència ja que fa mesos que no reben res.
D’altra banda, cal remarcar, que exercim d’agents notificadors pel que hem de complir amb uns terminis perquè els usuaris puguin exercir els seus drets. Si aquests terminis no es compleixen, caduquen, perjudicant el destinatari de l’enviament, amb recàrrecs, sancions o sense poder interposar recursos a temps. Estem parlant de notificacions de l’agència tributària, DGT, ajuntaments, INSS, tresoreria, departament de drets socials…
Per últim i no menys important, cal parlar del personal, la cara visible davant d’una ciutadania descontenta amb el servei. Els i els treballadores es troben en una situació insostenible, assumint unes càrregues de treball superiors a les establertes, generant estrès i ansietat laboral. Des de la CGT, fem una crida a totes les persones que es trobin sense servei a que, en la mesura del possible, realitzin reclamacions i exerceixin els seus drets com a usuaris d’un servei públic que s’allunya molt de ser un servei de qualitat per a la ciutadania.
CGT CORREOS LLEIDA
Setembre 2024