pinappin up casino1 win kzmostbet casino1win az

Llar d’infants rurals. Un èxit segons el Departament d’Educació i un malson precaritzador per les treballadores

CGT denuncia la inacció del Departament d’Educació que ha abocat a l’atur de llarga durada a treballadores d’escoles bressol rurals.

El departament ha finalitzat un pla pilot experimental fent fora les treballadores i sense reconèixer-los l’experiència.

El Departament d’Educació va impulsar, a partir del curs 2015-2016, un pla pilot experimental amb l’objectiu que les escoles bressol de municipis amb menys de 3000 habitants poguessin integrar-se al primer cicle d’educació infantil en escoles rurals. En aquell moment s’hi van acollir poblacions dels Serveis Territorials de les Terres de l’Ebre, Tarragona, Catalunya Central, Girona, Lleida i Vallès Occidental.

L’objectiu d’aquest pla era facilitar l’escolaritat d’infants d’1 a 3 anys en els municipis amb baixa densitat de població i aturar la pèrdua d’alumnes per contribuir a mantenir la vida als pobles.

Aquest projecte, que segons el Departament d’Educació ha estat un èxit, s’ha convertit en el malson de desenes i desenes de treballadores, tècniques especialistes en educació infantil (TEEI), ja que una vegada acabat el pla pilot moltes d’elles s’han quedat sense feina. De fet, moltes encara romanen a l’atur amb escasses opcions d’aconseguir una plaça. Aquesta situació ve ocasionada pel fet que no els han reconegut ni un sol dia dels fins a vuit anys treballats que acumulen algunes, cosa que fa que la situació d’atur es prolongui en el temps i pràcticament impossibilita l’accés a una plaça mitjançant un concurs d’oposicions.

Una vegada acabat el pla la plaça de les TEEI afectades es va integrar com a plaça del Departament d’Educació de la Generalitat. La sorpresa ha estat que a les treballadores de les escoles bressol que estaven contractades pels respectius ajuntaments, el departament els ha tancat la porta perquè no contempla l’experiència dins l’àmbit municipal com a criteri per obtenir punts per estar a la borsa de treball. Malgrat que moltes d’aquestes treballadores han estat treballant vuit anys a escoles rurals gestionades pel departament. En aquestes escoles han estat fent exactament la mateixa feina que les seves substitutes, l’única diferència és el pagador.

La situació és completament injusta i incomprensible, ja que, encara que la contractació fos municipal, han seguit en tot moment les directrius del Departament d’Educació en el marc del Pla pilot experimental.

Des de CGT Ensenyament exigeixen a la Direcció de Serveis del Departament d’Educació que reverteixi aquesta situació que genera greus conseqüències a les treballadores que han prestat aquest servei durant anys que sens dubte s’emmarca en el projecte pilot de la Generalitat de Catalunya i que, per tant, haurien d’haver estat integrades a la xarxa autonòmica. En definitiva, el sindicat exigeix que es reconeguin i computin els mèrits de les afectades com a anys d’experiència dins el Departament d’Educació.

A més a més, al·leguen que hi ha precedents en què el Departament ha actuat de forma diferent. Posen com a exemple l’absorció d’escoles concertades a la xarxa pública. En aquests casos el personal de la concertada és absorbit pel Departament d’Educació amb la categoria de laboral fix a extingir, que vol dir que mantenen la plaça fins a la jubilació. CGT titlla de discriminació i menyspreu cap a les TEEI el fet que el departament no apliqui la mateixa política amb les afectades.

A més del reconeixement de l’experiència, CGT exigeix que les TEEIs que actualment treballen per escoles rurals siguin contractades com a Educadores de llar d’Infants amb el sou i la categoria laboral corresponents, donat que un cop finalitzat el Pla pilot, el departament va modificar les seves funcions atribuint-lis tasques de tutorització de grups d’infants, responsabilitat que la resta de les TEEIs que treballen en centres del departament no tenen, ja que són pròpies de les Educadores de llars d’infants.

CGT ENSENYAMENT

Related Posts